خاک نباتی سبک و غنی شده مخصوص بام سبز و فلاور باکس

خاک سبک غنی شده مخصوص باغ بام

 

 

 

 

معرفی 5لایه ژئوسنتتیکی جهت زیرسازی بام سبز

در ابتدا پیشنهاد این شرکت برای ایجاد بام سبزی با طول عمر حداقل 20-30 سال، با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع زهکشی و آب بندی در فضای بام، استفاده از متریال و لایه های ژئوسنتتیکی زیر می باشد :

5لایه ژئوسنتتیکی برای بام سبز

5لایه ژئوسنتتیکی برای بام سبز

  1. ژئوتکستایل نبافته سوزنی پلی استر(300-200 گرمی)
  2. ژئوممبران نرم pvc (ضخامت 1.5 یا 2میلیمتر)
  3. ژئوتکستایل نبافته سوزنی پلی استر(300-200 گرمی)
  4. پنل زهکش 3بعدی پلی اتیلنی مخصوص بام سبز
  5. لایه فیلتر محافظ خاک

پس از اجرای این لایه های ژئوسنتتیکی ذکر شده نوبت به انتخاب خاکی سبک و غنی جهت ایجاد بستری مناسب برای رشد و شادابی گیاهان و تامین مواد آلی موردنیاز آنان در مدت چندین سال می رسد.

معرفی خاک سبک بام سبز

از پراهمیت ترین متریال مصرفی در بام های سبز، خاک آن می باشد که بدلیل وجود نیازهای اصلی گیاه ترکیبات مختلفی را شامل می شود و تامین آن موجب ایجاد حساسیت در بین کارفرمایان شده است. بدلیل عدم شناخت خاک مناسب و ترکیبات مورد استفاده در آن معمولا خاک خریداری شده مشکلاتی را بوجود میآورد که موجب از بین رفتن گیاهان، فشار بر سقف سازه بر اثر سنگینی خاک و در نهایت تعویض خاک و بدنبال آن سایر لایه های بام سبز خواهد شد که این خود موجب صرف وقت و هزینه مجدد برای آنان می شود.خاک سبک مخصوص بام سبز

خاک دارای چگالی بسیار مناسب و پایین (حدود 700کیلو) و نیز ترکیبی با ارزش بافتی بالا در تامین نیازهای چندین ساله گیاه در بستر تنگ و محدود در بالای بامها و افزایش رشد و طراوت و سرسبزی گیاهان و گذردهی مطلوب و متعادل آب از ویژگی های آن می باشد.

این خاك دارای برگ، پرليت و پوسته برنج بوده که با خاك اصلي لومي يا شني تركيب شده زیرا سبكي در بام های سبز (روف گاردن) بسیار حائز اهميت است ؛ همچنین مقدار خاك كمتري استفاده میشود.

محتویات خاک سبک

خاک حاوی پرلیت ، ورمی کمپوست ، پوسته برنج ، خاکبرگ ، مواد آلی ترکیبی ، خاکه ذغال  و سایر مواد افزودنی .. تا نیازهای کانی گیاه هم چون نیازهای آلی گیاه تامین شود.

چگالی خاک

چگالی خاک سبک مخصوص بام سبز حدود 680 تا 700 کیلوگرم در متر مکعب در حالت خشک و حدود 800کیلوگرم در حالت اشباع می باشد.

خاک سبک مخصوص بام سبز
خاک سبک مخصوص بام سبز – پروژه محمودیه
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.