مشخصات فنی محصولات

ژئوسنتتیک چیست؟

ژئوسنتتیک در معنای لغوی از دو بخش ژئو به معنای زمین و سنتتیک به معنای مصنوعی تشکیل شده است ولی در معنای عمومی به مواد مصنوعی گفته می شود که کاربرد آن در صنایع مختلف و در کمک به سطح زیرساختی و مواردی شامل عایق بندی، تسلیح و تقویت سطح خاک و زهکشی سطوح و دیگر موارد از این دست کاربرد دارد.

ژئوسنتتیک ها محصولاتی متنوع و به نوعی نو ظهور در عرصه های مختلف راهسازی و کشاورزی مدرن و صنایع عمرانی و … محسوب میشود که بخش های مختلفی تقسیم شده و محصولات مختلفی را دارا است که هرکدام جهت مصارف خاص خود استفاده میشوند.

لایه های نفوذ ناپذیر ژئوممبران بعنوان عایق های رطوبتی، صفحات ژئوتکستایل به عنوان تقویت کننده سطح بستر خاکی، ژئوگرید ها و ژئونت ها بعنوان عامل تسلیح خاک و جداسازی لایه های مختلف سطوح خاک و سنگ از محصولات  اصلی ژئوسنتتیک ها به شمار می روند.

محصولات ژئوسنتتیک در ابتدا تنها در راهسازی در کشورهای غربی کاربرد داشته و سپس با موفقیت و مفید بودن در سازه ی پروژه ها گسترش پیدا کرده و کم کم پای خود را به صنایع و کاربردهای دیگر باز کرد و امروزه شاهد فراگیر شدن این محصولات در سراسر کشور و همچنین در ایران شده است.

انواع ژئوسینتتیک ها

انواع ژئوسنتتیک های پرکاربرد به موارد زیر تقسیم میشود که هرکدام خواص مختص خود و در کاربرد خود استفاده میشود.

  1. ژئوممبران یا ورق های عایق رطوبت و جریان سیال
  2. ژئوتکستایل ها یا نمد گونه های زهکشی و تقویت لایه خاک سنگی
  3. ژئوکمپوزیت ها که ترکیبی از دو یا چند محصول ژئوسنتتیک حاصل میشود و در کاربردهای سخت تر و با توجه به نوع پروژه سفارش داده و تولید میشود.
  4. ژئوسل، ژئوگرید و ژئونت ها سه نوع از محصولات ژئوسنتتیک هستند ولی از نظر کاربردی مشابه به هم بوده و هرسه در زهکشی،تقویت خاک و جداسازی استفاده میشود.
  5. ژئوپایپ ها و ژئوفوم ها نیز نوعی از این محصولات است که کاربردهای خاص داشته و در سدسازی و تقویت حاشیه سواحل استفاده میشود.

ژئوممبران ها، ژئوتکستایل و ژئوگرید ها بیشترین مصرف را در بین ژئوسنتتیک ها دارد.

 

محصولات ارائه شده توسط این شرکت , همگی دارای کیفیتی منطبق با استانداردهای بین المللی هستند و در صورتیکه به طور صحیح و مطابق با استانداردهای لازم نصب گردند می­توانند دارای ضمانت نصب نیز باشند؛ از این رو شرکت با بهره گیری از مجربترین متخصصین نصب و ضمانت و تجهیزات کامل و پیشرفته ، نگرانی کارفرمایان محترم را نیز در خصوص نوع نصب ، اجرا و طراحی کاملا برطرف نموده است.

مشخصات فنی زهکش 3بعدی پلی اتیلنی مخصوص بام سبز
مشخصات فنی زهکش 3بعدی پلی اتیلنی مخصوص بام سبز
مشخصات فنی زهکش ژئونت 3لایه
مشخصات فنی زهکش ژئونت 3لایه
مشخصات فنی ژئوتکستایل نبافته سوزنی پلی استر
مشخصات فنی ژئوتکستایل نبافته سوزنی پلی استر
مشخصات فنی ژئوممبران pvc
مشخصات فنی ژئوممبران pvc
مشخصات فنی ژئوممبران pvc
مشخصات فنی ژئوممبران pvc
مشخصات فنی ژئوگرید 55*30
مشخصات فنی ژئوگرید 55*30