فیلتر محافظ خاک ونیدون

 

 

 

 

معرفیفیلتر محافظ خاک محصول

لایه محافظ خاک (فیلتر خاک) از خانواده ژئوتکستایل ها بوده و  لایه ای از جنس الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن است که از غلطک حرارتی عبور داده شده و درون استخری از رزین به منظور ماندگاری بالاتر در شرایط اسیدی ریشه غوطه ور می شود و آن را به لایه ای غیر قابل نفوذ برای ریشه گیاهان و خاک تبدیل کرده است.

 5لایه ژئوسنتتیکی برای بام های سبز و فلاورباکس

پیشنهاد این شرکت برای ایجاد بام سبزی با طول عمر حداقل 20-30 سال با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع زهکشی و آب بندی در فضای بام استفاده از متریال و لایه های ژئوسنتتیکی زیر می باشد :

 

 

5لایه ژئوسنتتیکی برای بام سبز
5لایه ژئوسنتتیکی برای بام سبز
  1. ژئوتکستایل نبافته سوزنی پلی استر(300-200 گرمی)
  2. ژئوممبران نرم pvc (ضخامت 1.5 یا 2میلیمتر)
  3. ژئوتکستایل نبافته سوزنی پلی استر(300-200 گرمی)
  4. پنل زهکش 3بعدی پلی اتیلنی مخصوص بام سبز (50*50 سانتیمتری)
  5. فیلتر محافظ خاک 170 گرمی

 

 فیلتر خاک یا همان لایه محافظ خاک نقش مهمی را بعنوان یکی از 5لایه های روف گاردن ایفا میکند و از مسدودشدن مسیرآب و گرفتگی لایه زهکش جلوگیری می نماید.

این محصول مانع از ورود خاک به کاسه های زهکش سه بعدی روف گاردن (بام سبز) می شود، ولی به آب اضافی سیستم اجازه ی عبور داده تا به کاسه زهکش و در نهایت به کفشورهای خروجی آب هدایت شود.

مزایای استفاده از لایه محافظ خاک روف گاردن (فیلتر خاک)

تفاوت فیلتر خاک و ژئوتکستایل
تفاوت بافت فیلتر خاک و ژئوتکستایل

با داشتن خاصیت فیلتراسیون و بافتی مقاوم و قابل اطمینان دربرابر وزن سنگین خاک، گزینه ای مناسب برای این منظور می باشد، چون با داشتن بافت شبکه ای تودرتو سطحی مقاوم و قابل اطمینان دربرابر وزن سنگین خاک بوجود می آورد.

 این فیلتر باید در بلندمدت دارای کیفیت ثابت بوده و خصوصیات فیزیکی نظیر استحکام بالا، ماندگاری، مقاومت بالا نسبت به تنش های اعمالی و عملکرد فیلتری مورد نظر را از خود نشان دهد.

عواقب عدم استفاده از لایه محافظ خاک

در ایران به علت قیمت زیاد فیلتر خاک های وارداتی از ژئوتکستایل به جای فیلتر خاک استفاده  می شود که کار کاملا اشتباهی بوده و  به مرور ضمن از دست دادن کیفیت اولیه خاک و شسته شدن آن، ریز دانه ها وارد سیستم زهکش شده و موجب گرفتگی آن و درنتیجه کفشور ها لوله های خروجی خواهند شد.

لازم به ذکر است فیلتر خاک بدلیل استاده از الیاف مرغوب و رزین مصرفی در آن و همچنین استحکام زیاد آن نسبت به لایه ژئوتکستایل میتواند تا حدودی به عنوان لایه محافظ ریشه هم عمل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.